Brorsans upplevelser

Min kära bror, Jimmy, befinner sig på andra sidan jordklotet. Eller centralamerika rättare sagt. Han åkte med en kompis för ett par veckor sedan och kommer att resa runt i sydamerika och uppleva den delen av världen och ha det kul i närmare ett halvår. Avis blir man. Tänk hur mycket han kommer få vara med om, lära sig och uppleva. Både kulturellt, socialt och språkligt. Jag är stolt över att han sa upp sig på jobbet och gjorde det han alltid velat göra, för det han gjort nu - att ta sig ut i världen och backpacka - är verkligen något som passar honom som handen i handsken.

Det verkar dessutom inte som han och reskompisen ligger på latsidan där inte. På Jimmys resedagbok kan man läsa om alla strapatser de hittills hunnit med och det är allt från vulkanutflykt, kajakpaddling i en vattenfylld krater, besök av tempel med lämningar från mayariket med mera.

Jag är glad att han mår bra och har det roligt och gör det ha verkligen vill.

Lycka till brorsan min!


Jag, syster och bror

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad jag saknar honom, jag tycker mamsen är löjlig som lipar när hon lämnar oss eller pappa men nu var det inte svårt att locka tårar när jag läste hans inlägg, töntiga familjen va? ;) hihi, :)

2009-03-25 @ 21:00:50
URL: http://elingustavssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0