Efter regn kommer solsken

När jag tittade ut genom fönstret i går morse och möttes av en grå himmel och regn så greppade jag paraplyet och hade inte allt för höga förhoppningar om att dagen skulle bli som den faktiskt blev. Solig, varm och vacker. Regnet som hade kommit under natten hade dessutom gjort gräsmattorna grönare, träden vackrare och luften mer klar.

Så efter en lååång arbetsdag var det underbart skönt att ta sig ut på en promenad runt Ramnasjön med Maria. Mycket, mycket välbehövligt. Därefter lagade min goding lite god mat och vi såg mest på TV och tog det lugnt. Blev som vanligt slagen i en MIG-turnering men det är okej... Jag börjar vänja mig. Fast ibland blänker jag till och svarar rätt på saker jag inte själv trodde jag kunde. =)

Ikväll kommer Ulrika hem till oss. Hon har inte varit i lägenheten någon gång (pinsamt) så det är på tiden. Jag ska laga lite mat och så blir det lite efterlängtat skvaller. Nyfiken! ;)


Ramnasjön

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag kanske skulle hålla på det ännu längre, bara för sakens skull...? räcker ut tungan

2009-05-19 @ 16:07:01
URL: http://www.papillonalva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0