Jag blir ledsen

Jag ska egentligen inte läsa andra okända människors bloggar. Jag mår inte bra av det så jag försöker att låta bli även om jag tycker det är fashinerande. Idag råkade jag slänga ett öga på en blogg där en tjej som kan var runt 14-15 år skriver. Vad jag kan se på blogglistan så är det väldigt, väldigt många som läser hennes blogg. Hon är söt och jag gissar att många småtjejer tycker det är kul att följa hennes liv.

Det som gör mig väldigt ledsen är när jag läser ett av hennes inlägg där hon skriver:

Jag vaknade runt kl 4a idag, snacka om att känna sig misslyckad. Måste ta en atarax för att dämpa min ångest lite grann. Det får mig att känna mig illamående och snurrig. Har nyss vart uppe och käkat lite sallad, fick inte i mig speciellt mycket. Känner att jag börjar gå upp i vikt nu, och jag gillar det inte.
Mamma tvingar i mig så äckliga näringsdrycker hela tiden, som smakar jordgubbe. Inte gott, riktigt vidigt faktikst. Hon kommer hem med paket efter paket. Och ger mig dom, men jag gömmer dom under sängen hela tiden. Jag tycker inte om att äta, det är inte det att jag känner mig tjock.. Men jag gillar inte smaken av mat, det är snuskigt.
Det ända som jag tycker om att äta, eller snrare dricka. Är coca Cola, det är i stort sätt det enda jag får i mig. Hambrugare får mig att känna illamående, en stor flottig sak. Fast inatt drömde jag om cheesbrugare, konstigt nog ? Men vaknade av att mamma sa att hon hade köpt kyckligensallad till mig,
Och där har ni svaret för min enligt er "killerbody". Jag tycker inte om mat.

Är det inte hemskt? Det här är en tjej som säkert ses som en förebild av många tjejer - av någon konstig anledning. Tror fasen att de tar efter hennes värderingar och åsikter.

Det gör mig ledsen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0