Nervsammanbrott av lax

Ikväll ska Andreas iväg och spela poker med några vänner. Han sticker 18.00 och jag vet hur det brukar bli - en sen kväll. =) Det innebär att jag har en eftermiddag och kväll helt ensam famför mig och det hör inte till vanligheterna längre. Så här en dag då och då så är det bara skönt att få vara lite för sig själv men jag får beslutsångest för hur jag ska tillbringa den.

Funderar på om det blir en lång promenad eller ett pass på gymmet eller kanske både och. Vet att jag har världens största tvätthög att ta hand om dessutom och så funderade jag ett slag på om jag skulle bakat något gott att ha i frysen. Ja förslagen är många och det är angenäma problem.

Igår kväll träffade jag mina Marior för en fika på Viskan och innan jag till sist kom dit - sen som vanligt så var jag nära ett smärre nervsammanbrott. =) Som vanligt stressade jag ihop det med promenad och matlagning innan jag skulle träffa tjejerna vilket inte slutade så bra. En potatisgratäng i fredags hade läckt grädde i hela ugnen vilket jag inte tog ut då utan brandvarnaren fick tas ner och fönstrena fick öppnas. Jag fick steka laxen i stekpannan istället och eftersom det var hackad lök på så blev löken alldeles svart och när väl maten kom på bordet så såg det allt annat än aptitligt ut. Andreas kom hem till hela röran och bara skrattar och säger att jag MÅSTE lugna ner mig några hekton vilket bara gör mig ännu argare. Ja, herregud vilken röra. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0