Världen är hemskt liten

Vi har många praktikanter på jobbet, eller det brukar bara vara en åt gången men de avlöser ständigt varandra. Oftast är det någon från gymnasiet men i tisdags kom en tjej som ska vara här i 4 månader och som pluggar en KY-utbildning för tillfället. Detta innebär att hon kan mer och därför kommer att kunna hjälpa till lite mer också. Jättebra!

Hon gick runt och presenterade sig och när hon kom fram till mig tittade hon konstigt innan hon lite försiktigt frågade  om jag kom från Bollebygd. Ja, jo det gör jag fick jag fram och började febrilt att tänka...

"Caroline heter jag, Caroline Liljedahl. Vi gick i samma klass i mellanstadiet." Förklarade hon och givetvis kände jag igen henne då. Vi gick i samma klass 4:an till 6:an då hon sedan flyttade till Mellerud. Vi brevväxlade ett tag innan vi tappade kontakten och därefter har vi inte setts eller hörts.

Jag blev jätteglad att hon ska vara här i 4 månader. Det är en jättegullig tjej och vi verkar ha mycket gemensamt. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0