Viktig tankeställare

Ibland så får man lite perspektiv på livet. Men ser allt ur ett annat perspektiv än vad man kanske annars gör i den stressiga varadagen. Det behöver kanske inte vara något särskilt som sker för att man ska få sig en tankeställare. Men det är nyttigt att få komma ner på jorden ibland och se på saker och ting med mindre blå ögon. Jag tror att vi människor ofta kör på i 110 utan att stanna upp och reflekera över saker och ting. Vi tar allt för mycket för givet och stör oss på småsaker utan att se allt lite mer vidöppet.

Sådan är i alla fall jag, vill att allt ska vara mest intill perfekt hela tiden. Men vad spelar det egentligen för någon roll? Det är ofta ingen annan som bryr sig mer än du själv. Det är viktigt att inse det...och att tänka realistiskt på saker och ting. Det försöker jag intala mig själv ofta...och då känns det oftast rätt okej. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0