Vaknade härligt

Våren är härlig. Något av det jag gillar bäst är att det finns mer saker att göra, att dygnet liksom blir längre, och man hamnar inte alltid i soffan framför TV:n hela kvällen med den konstanta frågan: "Vad ska vi äta idag?". Igår tog jag och Charlotte en snabb fika efter jobbet på Espresso house innan jag gick hem, slängde ihop en paj och tog en skön promenad med Andreas. Efter det hamnade vi faktiskt en stund i soffan och åt men det är ändå skönt att tiden räcker till lite mer nu när det inte är kolsvart klockan fem.

Underbara, underbara fredag. Idag vaknade jag sådär härligt precis innan klockan ringde. Jag la mig tätt, tätt intill Andreas som kramade om mig och där låg jag och lyssnade på hans djupa andetag och kände lilla ET vakna till liv i min mage. Fåglarna kvittrade utanför och vetskapen om att det var fredag och snart helg gjorde inte saken sämre. Den känslan ska jag behålla resten av dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0