Snoriga näsor och sömnlösa nätter

Igår jobbade Andreas hela dagen och jag hade tänkt åka med Vinston till Bollebygd och umgås med familjen men var trött och Vinston var snuvig som tusan så vi stannade hemma. Det är mysigt att bara vara hemma men eftersom jag gör det sju dagar i veckan kan det bli lite mkt ibland. Särskilt när han är snuvig och därför gnällig och svår att somna. Mellan 11 och 17.30 sov han bara en timma och det kändes som att hela dagen hade gått åt till att försöka lägga en trött och gnällig Vinston så när Andreas kom hem tog jag på mig ytterkläderna, lämnade lillkillen till sin pappa och gick ut en rask promenad. Sparkade lite i snödrivorna för att få ur mig all frustration som faktiskt byggs upp av att känna sig så maktlös och dessutom höra så mycket skrikande en hel dag. Kom tillbaka något lugnare och så slapp det bli någon konflikt. =)

På kvällen hämtade vi pizza och såg på TV och tyvärr har natten varit hemsk eftersom Vinson sover så dåligt nu när han är snuvig och täppt i näsan. När klockan ringde 9.00 i morse och Andreas skulle gå upp kändes det som att jag inte fått någon blund alls och som tur var fick jag blunda lite medan Andreas tog med sig lillkillen ut när han åt frukost. Sedan har Andreas, pappa och Jimmy grejat med garaget i Andreas mammas hus för att det ska vara tmt vid försäljningen nu och jag och Vinston har varit hemma idag med. Har äntligen lyckats få honom att sova precis och när Andreas kommer hem om en stund ska jag åka till gymmet en sväng för att få komma iväg lite grann. Det är guld värt!

Tur att han är så söt och go så att man trots allt tycker det är värt allt tusen gånger om. =)


Andreas och Vinston på julafton


Vår ögonsten - det syns att han fortfarande har lite feber


Vinston och Elin leker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0