Tur att det är kort vecka

Gick till jobbet som en zombie idag. Vaknade nämligen klockan 4.00 och kunde inte somna om förrän 7 och när jag väl vaknade halv åtta kändes det som någon slagit till mig riktigt, riktigt hårt. Jag gissar att det bara är till att vänja sig vid tidiga morgonar men fy sjutton vad jobbigt det är när man ligger sömnlös och VILL sova man kan inte. Provade t.om. en kopp varm mjölk men icke...

Det har varit en hektisk helg och det är inte många minuter där man suttit ner. 9.00 i lördags morse var vi i huset och snart kom hela arbetsstyrkan i form av mamma, pappa, Elin och Jimmy. Alla kämpade på toppenbra hela dagen med att sätta upp gipsskivor, måla fönster, slänga skräp och handla tak mm. Det ser verkligen ut som en byggarbetsplats i huset nu med damm och spån överallt men fy fasen vad bra det kommer att bli. Vi hade en riktigt trevlig dag med några välbehövda pizza- och kaffepauser inklämda. När jag och Andreas åkte hem halv åtta kändes det verkligen i kroppen och det var snällt att vi fick komma och äta mat hos Andreas mamma trots att jag trodde jag skulle somna i tallriken.

Gårdagen blev tyvärr bara lite grann i huset. Resten gick åt till att tvätta fem maskiner tvätt och att byta rör på sunhouse hela eftermiddagen och kvällen. Tur att det bara är en kortvecka säger jag bara. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0