En härlig och intensiv dag

I morses ställdes klockan på 8.00 och det är ju inte bara att ge sig iväg på en fem minuter direkt utan dels måste jag ha kläder på mig, äta och "göras i ordning" och dels ska lillen matas, bytas på, kläs på och allt ska försöka göras så smidigt som möjligt och han bör äta så sent som möjligt för att det ska dröja så långt som möjligt till han behöver äta nästa gång. Hur som helst så kom vi iväg hemifrån när jag planerat och var på Onyx i god tid.

Vi var kanske sju mammor på mammabarn-träningen och jag tror Vinston var yngst och den äldsta sex månader. Det var en betydligt tuffare träning än vad jag trott och det blev en jobbig timma. Inte minst för att man hela tiden skulle ha koll på grabben som till en början sov på en filt bredvid och mot slutet var ledsen och gjorde att jag fick trösta i stället för att stretcha. Men överlag skötta han sig jättebra och det var riktigt roligt att få känna musklerna jobba igen. Det var tränings om fokuserade på i princip hela kroppen och flåset kom även upp en del så när passet var slut var jag skakig i kroppen och helt slut. Definitivt något jag vill fortsätta med och Vinston verkade gilla det efter som det är en massa spännande lampor i roliga färger i taket att ligga och titta på. =)

Efter det åkte vi hem för att äta och fixa lite saker innan vi tog oss ner till stan för att möta upp Charlotte och Charlie.Vi gick en sväng på stan och lunchade sedan på Tant Grön. Vinston bara sov och sov och när vi väl skiljdes åt och jag och Vinston gick förbi Andreas jobb så hade lillen sovit jättelänge och det var fyra timmar sedan han åt. Därför blev det att åka hem snabbt för att mata en ilsken liten grabb som nu precis somnat.

I kväll ska vi träffa Anna och Penn och deras lilla docka som såg världen för mindre än en vecka sedan. Ska bli sååå kul att få träffa dem. Vinston kommer vara en jätte bredvid lilltjejen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0