Back in the old days

Idag hade jag ingenting alls bestämt och efter att ha funderat ut vad jag kände för i morse så åkte jag och Vinston till Tullen där jag bodde i min första lägenhet. Min lilla 1:a på 36 m2 som jag köpte vintern 2006. Här bodde jag ensam första året innan Andreas flyttade in och vi delade på dessa stackars kvadratmetrarna. =) Det gick kalasbra, inte minst för att hyran var på 1756:- i månaden. =) Hur som helst parkerade vi utanför huset och gick min gamla skogsrunda som jag oftast gick flera gånger i veckan förut. Mycket gamla minnen och känslor kom tillbaka och vi stannade en stund nere vid sjön där utsikten var väldigt vacker. Vinston tittade storögt på allt vatten och hundarna som gick förbi och vi hade riktigt mysigt.

När vi kom tillbaka till bilen försökte jag få tag i någon som bodde i huset som kunde låsa upp förrådet för att jag skulle kunna se om min cykel, som jag slarvigt nog aldrig fått tummen ur att hämta, fanns kvar. Jag hade tur och fick tag i en tant som låste upp och det första jag fick se var min blå cykel som hängde där inne. Nyckeln jag hade med passade och jag kunde låsa upp den och leda ut den trots att det var punktering på båda däcken. Den gick ju inte in i bilen när Vinston satt där bak så jag låste den igen och ställde den i stället utanför och så åkte jag och lillgrabben hem. 

På eftermiddagen grävde jag en stund och sen kom Sofie, Melvin och Felix in på lite fika. Efter att Andreas kommit hem och vi hade ätit tog jag bilen tillbaka till cykeln för att få hem den men jag blev ordentligt irriterad eftersom jag inte fick plats med den i bagaget med stängd lucka hur jag än gjorde. Dessutom kände jag mig som en tjuv där i skymningen så jag fick helt enkelt ge upp och åka hem - utan cykel. Hoppas på att lösa hem den imorgon på något sätt.  

Sov så gott!

 


Vinston och kompisen Ingrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0