Det där med grannar

Det här med grannar är någonting som jag aldrig har känt av innan vi flyttade till hus. Kanske är det bara jag som "råkat ut för det" men när jag bott i lägenhet så är det på sin höjd att man nickar åt grannen när man möts i trappan eller möjligtvis säger ett "hej". Rätt tråkigt ändå. Men nu när vi bor i hus och har ett flertal grannar runt omkring oss så är det en helt annan mentalitet. Man hejar och vinkar och stannar och pratar lite emellanåt. När vi flyttade in kom flera stycken förbi och hälsade oss välkomna och en grannfru var till och med över med nybakad äppelpaj.

De som bor mitt över vår gräsmatta är tveklöst de vi pratar mest med, förmodligen eftersom vi är i samma ålder, och nu när man är ute mestadels av dagarna och de också så blir det att man slänger några ord med varandra mest hela tiden. I morgon ska vi till dem och grilla på kvällen. Det ska bli jättetrevligt och så himla praktiskt med krypavstånd hem dessutom. =) Kul också att Vinston har himla roligt tillsammans med småkillarna Melvin och Felix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0