Nyfiken på livet

Ledsen för dålig uppdatering! Efter att Vinston varit förkyld i en vecka nu, haft sex mer eller mindre helvetesnätter, själv blivit förkyld och huset ser ut som ett upp och nervänt kaos känner jag mig allt annat än pigg och glad. Skulle helst bara ha lust att gräva en grop just nu men jag VET att anledningen att jag känner så här beror på TRÖTTHET. I natt så sov han dessutom i eget rum för första gången. Vi var och köpte rullgardin till hans rum igår och ställde in spjälsängen och det gick ju inte speciellt bra men jag tror och hoppas inte det berodde på rummet i sig.

Vi har iaf. haft några mysiga dagar i Bollebygd och jag tycker dte händer saker med lillkillen hela tiden. 2 tänder har ju som sagt kommit upp och jag gissar att fler är på väg. Han har ju krypit som en säl sedan han var 7 månader men sedan någon vecka tillbaka kryper han ordentligt - och fort går det. Så sött! Han ställer sig helt upp mot saker och ting HELA tiden. Badkarskanten, bordet, gåstolen mm. och det är verkligen svårt att hinna med i hans tempo. I lördags lärde han sig att vinka och gjorde det då flera gånger när man vinkade till honom och han har börjat med lite nya ord som låter jätteroligt. Bababababababababa. Det är mer eller mindre OMÖJLIGT att byta blöja på honom eller klä på honom eftersom han bara ligger på rygg i ca 2 sekunder innan han snurrar runt och ska upp på knä. Helt svettig är man efteråt och det underlättar något om man är två som hjälps åt. Att så mycket energi, nyfikenhet, envishet och vilja finns i en sådan liten kropp!? =) Det gör hans mamma matt av ansträngning men samtidigt glad åt att han är så nyfiken på livet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0