Min lilla otursfågel

I förra veckan ramlade Vinston och slog i tänderna så det blödde massor. Ett besök hos tandläkaren visade dock att det inte var någon fara. Han ramlar titt som tätt eftersom han drar fram som en bulldozer och ingen aning om vad som är farligt ännu. Igår var det dags för nästa olycka då han drog ner en kopp med varmt thévatten över sig. Det låter nog värre än vad det var men vi blev livrädda och drog med oss honom till badkaret där vi spolade honom i kallt vatten och han skrek och skrek. Vi vet dock inte hur mycket av skriket som var rädsla för att vi skrek till och blev rädda. Vattnet hade fyllts på med kallvatten så det var inte riktigt kokhett. Det var handen och armen som fick mest vatten på sig men det blev inga blåsor eller syntes något speciellt och en stund senare lekte han som vanligt igen och var pigg och glad. Usch - en olycka händer så lätt och han har både längre armar än vad man kan tro och är snabbare än snabbast.

Idag har jag en hel del att göra på jobbet och måste dessutom gå klockan fyra då jag har ett besök hos frisören inbokad i efetrmiddag. Dels ska det klippas och slingas och sen ska vi snacka bröllopsfrisyr och smink och testa lite grann. Spännande, spännande! =) Imorgon kommer härliga Anna, Daniel och Aprilia hem på lite mat, på lördag ska vi antagligen vara barnvakt en stund på dagen till Melvin och Felix och på söndag komemr jag förmodligen ha mitt födelsedagskalas på kvällen istället för på måndag så jag egentligen fyller år. Tisdag är det besök i kyrkan med prästen för att gå igenom allt där inför den stora dagen. Fullt schema med andra ord. Men jag gillar det!


Min älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0