Overallkampen

Hittade en så rolig text som stämmer så bra. Nu är inte Vinston riktigt så gammal som det här barnet verkar vara med tanke på övertalningsförmågan vad gäller leksaker och så men ändå. Jag skrattade så och det påminde om min morgon idag då jag som vanligt var sen och trädde på Vinnie alla kläder och när jag väl fått på mina egna kläder var han i ett annat rum och lekte med något annat och när jag skulle lyfta honom till bilen insåg jag att blöjan behövde bytas, snabbt upp till skötbordet, bytte blöja, bar ner honom, öppnade dörren och insåg att jag glömt väskan och lunchlådan - någonstans. Sprang runt och letade efter den och hade samtidigt pannik för jag visste att lilleman hade gått ut. När jag väl hittar väskan och lunchlådan (i lillemans rum) och kommer ut så står Vinston och rycker i sin pulka som han tydligen vill åka i så det var bara att milt slita honom ifrån den, tvinga ner honom i sin bilstol medan jag mutade honom med någon form av leksak som låg i bilen. Svettig mamma startar bilen och kör till dagis. Puh

Hur som helst, här kommer den texten jag tyckte var rolig:

• Mamman börjar locka barnet ut i hallen "komsi komsi".

• Lockrop övergår i mutrop.

• Mutrop övergår i "nu går mamma ut själv" rop.

• Barnet kommer motvilligt ut i hallen, påklädning börjar.

• Barnets ben befinner sig i overallen. Pjuh! Dags för armarna.

• Armarna på plats, men va falls! Nu har barnet på något märkligt vis tråcklat ut benen ur overallen??

• Barnet insisterar på att få ligga ner under påklädningen.

• Äntligen befinner sig alla kroppsdelar i overallen. Dags för sko... Nähä för nu ska barnet plötsligt springa in till sitt rum och snabbinventera alla leksaker.

• Efter ett antal minuter kommer barnet tillbaka och meddelar att även nallen, kattsparbössan och delar av tågbanan ska med ut och leka i snön.

• Barnet går med på förlikning och enkom en dinosaurie får följa med.

• Mössa och vantar påtages i löpande tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0