Aldrig mera linser

Idag den 13 juli har jag varit på Memira och gjort en ögonlaseroperation som kallas FS-lasek. Nu är jag alltså opererad och klar och det var obehagligare än jag trott vilket resulterade i att jag vackert (!?) sjönk ihop på golvet på väg från operationssalen till vilorummet. :) Har tillbringat em i sängen med nedrullad persienn, rinnande och svidande ögon och ögonlock som envist knipts ihop tills för ett par timmar sedan. Nu kan jag dock sitta i tv-soffan MED solglasögon UTAN linser och även om det är lite dimmigt och huvudvärken ett faktum är jag jätteglad. Det känns så skönt att det är över för även om det inte gjorde bättring eller varade speciellt jättelänge så har det varit en jobbig dag med en väldig anspänning. Imorgon väntar en av några efterkontroller och det är en massa droppande som ska göras i ögonen av olika flaskor och vid olika tillfällen. I natt och nästa natt ska dessutom ägo skydd tejpas på vilket ska förhindra omedvetet gnuggande i ögonen och att annat "skräp" kommer in i ögonen när man sover. Hoppas det känns lite bättre imorgon men det tror och hoppas jag. :) Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0