Nedräkning till Midsommar

Tycker inte det var länge sedan jag körde fast i en snödriva på gatan utanför vårt hus och var tvungen att knacka på hos grannen och be om hjälp. Frusna fingrar, åkpåsar och snöpulsande var en lång, grå vardag och så helt plötsligt - snart midsommar. Nu börjar det ju t.om. att gå mot mörkare tider igen. Helt otroligt.

Känns oerhört fint att få ha varit hemma med min solstråle i tre hela dagar och så komma in en dag och jobba och få "helgstämningen" och sedan gå på ledighet. Inte dumt alls, men nästa vecka är sista veckan på min mammaledighet. Sedan väntar 4 veckors semester innan jag börjar jobba 100%. Hjälp!

I eftermiddag packar vi bilen och drar till Varberg. Drömbubblan Varberg! Där allt känns så mycket lättare, soligare och härligare. I morgon kommer Sofie, Johan, Melvin och Felix vid lunchtid då det vankas sill och "potäter". Därefter drar vi till midsommarfirandet och har med picnic. På kvällen blir det grill och lite gott att dricka. Ska bli trevligt värre! Hemresan väntas inte förrän på söndag. Härligt, härligt!


En sådan här fin krans skulle jag också vilja bära i morgon... (bilden googlad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0