Jag blir lycklig av

Jag är lycklig när jag sitter vid matbordet och hela familjen är samlad och vi ägnar tid åt varandra.
Jag är lycklig när jag får blöta, goa pussar av Vinston och hela hans lilla ansikte lyser upp i ett smile.
Jag är lycklig när jag ligger på stranden och känner solens strålar värma.
Jag är lycklig när jag vaknar upp pigg och utvilad och känner att det är en underbar morgon och någonting roligt kommer att ske.
Jag är lycklig när jag och min kille pratar om djupa, intressanta saker.
Jag är lycklig när jag träffar mina bästa vänner och känner mig avslappnad att bara vara. Att prata om allt mellan himmel och jord utan att känna begränsningar.
Jag är lycklig när jag skrattar åt töntiga saker tillsammans med min älskling en god vän
Jag är lycklig när jag får skapa och känna att jag är kreativ och att det blir ett bra resultat.
Jag är lycklig när jag gör bra ifrån mig på jobbet och får beröm.
Jag är lycklig när min kille överraskar mig med något som han vet att jag älskar och att han lagt ner tid på att försöka glädja mig. 
Jag är lycklig när vi pysslar, renoverar, fixar med huset.
Jag är lycklig när jag ser Vinston utvecklas.
Jag är lycklig när jag äter en frukost en sommrig, solig morgon ute.
Jag är lycklig efter att ha sett en givande, tänkvärd och rolig/vacker/bra film eller program.
Jag är lycklig när jag/vi är hemma hos mamma och pappa med mina syskon på middag och vi skrattar och pratar.
Jag är lycklig av att gå på stan.
Jag är lycklig när jag känner att jag utvecklas som människa och får lära mig nya saker.
Jag är lycklig när jag planerar roliga saker - helst tillsammans med någon annan.
Jag är lycklig när jag får ägna en hel kväll med min kille på t.ex. en restaurang.
Jag är lycklig när jag umgås med härliga människor och vi pratar om roliga eller intressanta saker.
Jag är lycklig när jag känner att människor i min närhet lyssnar på vad jag har att säga och respekterar mig.
Jag är lycklig när jag får ligga nära, nära min kille och somna in bredvid honom.
Jag är lycklig när jag klarat en stor prövning.
Jag är lycklig av att vara mamma.
Jag är lycklig när jag reser och får se mig runt om i världen.
Jag är lycklig när jag klarar av en "svår" fråga på MIG.
Jag är lycklig när jag tittar på bilderna från när Vinston föddes.
Jag är lycklig när jag hör fågelkvitter.
Jag är lycklig när jag tränar hårt och känner pulsen stiga. Efter ett riktigt hårt träningspass när kroppen är helt mör.

Mest av allt - jag är lycklig när jag känner att jag är älskad, omtyckt, respekterad och prioriterad.

Vad blir DU lycklig av? Det är bra att tänka efter ibland.


"Första" bilden på mig och Andreas för 4 år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0