En vecka med en klump i magen

Usch, den här veckan har jag fasat för länge. På torsdag är det nämligen dags för mig att börja arbeta på SOL igen. Det lät bara negativt och det är det ju givetvis inte bara. Det ska bli roligt också att komma tillbaka och få använda hjärnan till någonting annat, prata och tänka på andra saker än barn och att få vara bara jag. Men mest av allt känner jag ångest för att få vara ifån min älskling så mycket, att missa dagarna med honom, att den här tiden som mammaledig som jag trodde skulle kännas som en evighet nästan är slut. Ja, nu är det ju inte så illa för jag kommer bara att arbeta torsdagar och fredagar vilket är alldeles lagom att börja med. Så kommer det vara fram till efter semestern då jag börjar arbeta 100%, iaf. tills dess Vinston börjar på dagis i november då jag förmodligen går ner till 80%. Jag är samtidigt glad att Andreas och Vinston kommer att få mer tid tillsammans och hitta på roliga saker. 

Sedan har vi ju faktiskt en resa att se fram emot som närmar sig md stormsteg. Den 30 maj åker vi till Terracina i Italien för att tillbringa en förhoppningsvis underbar vecka tillsammans med Maggan, Maria, Jörgen och Wille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0