Memira!?

Idag åkte jag och Vinnie till stan efter det att han käkat lunch. Vi mötte upp Andreas och gick till Peperoni och åt lunch. Gulligaste Vinston vinkade för fullt och tjoade högljutt till ett par som satt på andra sidan av lokalen. =) Sen gick vi till Guldsmedjan för att kika lite angående förlovnings/vigselring. Jag och Vinston fortsatte en sväng på stan som var riktigt kyligt idag. Usch vilket väder.

Sedan var det dags för mitt besök hos Memira - ögonlaserbehandling. Jga funderar nämligen starkt på att göra en ögonlaseroperation och idag undersökte dem om det var möjligt. De kollar då färmst hornhinnans kvalitet och synfel som påverkar om de kan genomföra en operation eller ej och vilken typ av operation man ska använda sig av. Som tur var så visade sig värdena från undersökningen att jag hade möjlighet att göra den operation där du redan kan se på tv samma kväll och köra bil dagen efter. Dem säger att det kommer göra lite ont i 2-4 timmar efter operationen men med en annan operationstyp kunde det vara mycket värre.

Jag har bokat en tid den 14 juli som är exakt tre månader efetr det att jag slutat amma vilket var ett krav men jag är inte helt säker på om jag ska göra det eller ej. Det är en stor kostnadsfråga och sedan inväntar jag svar från jobbet där jag har ställt frågan om bruttolönavdrag. Men visst hade det varit underbart att se klart och tydligt när man vaknar på morgonen, att slippa "grus" i ögonen när du råkat somna med linserna mitt på dagen, att få regn på glasögonen och helt enkelt slippa risken med att glömma linserna på resan. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0