På sjukhuset

Har inte riktigt fattat det än men jag ligger inlagd på sjukhuset - med hjärnhinneinflammation. Vaknade natten till igår morse med en fruktansvärd huvudvärk som strålade ner i nacken och av att jag frös så jag fick hämta en tjock filt. På morgonen tog jag febern och det hade jag och jag meddelade jobbet att jag inte kunde jobba.

Huvudvärken var så intensiv och hemsk så jag ville inte gå ur sängen och på eftermiddagen ringde vi Sjukvårdsupplysningen som ville att jag skulle ringa 112. En ambulans kom och jag fick följa med dem till sjukhuset. Väl där fick jag göra olika provtagningar, huvudröntgen mm. Jag var dock övertygad att jag skulle kunna åka hem. Andreas var med hela tiden och det kändes skönt. När sista provtagningarna kom visade det sig att jag har hjärnhinneinflammation men vilken variant är fortfarande oklart. Vi hoppas på den som är orsakad av virus. Det jag vet nu är att jag får stanna över helgen åtminstone och läkaren kommer vid 10-tiden sen så då kanske jag får reda på mer.

Har iaf sovit rätt bra i natt och känner mig mycket piggare idag. Huvudvärken är bättre - skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0