Tänkvärt

Har haft besök av två killar som pratat om annonsering för en tidning idag. Den ena var en vanlig säljare och den andra killen var egentligen bara med för att efter mötet ge säljkillen konstruktiv kritik hur han skötte vårt möte säljmässigt. "Lärmomästaren" heter Stefan Sebö och har bland annat gett ut två böcker om personlig utveckling. Han arbetar också med förläsningar. Jag fick en liten mini-bok med citat - välkända som egenskrivna och jag gillar sådana inspirerande citat och har bläddrat lite i boken nu. Blir ni, liksom jag, inspirerade av att läsa saker som:

"Även i lexikon kommer arbete före framgång"
Okänd

"Det kostar att ligga på topp, men det kostar ändå mer att ligga i botten"
Robert Hunter

"Ingenting är omöjligt, bara olika svårt"
Okänd

"Chanser i livet får man inte - dem tar man"
Okänd

"Attityd och personlighet är minst lika viktigt som kunskap och erfarenhet"
Stefan Sebö

"Jag åker inte dit pucken är, jag åker dit den kommer"
Wayne Gretzky

"Vänlighet är svårt att ge bort, för den ges oftast tillbaka"
Mark Ortman

"Vi kan inte ändra på vår historia, men vi kan påverka vår framtid"
Okänd

"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något"
Okänd

"Fyll inte bara livet med år, fyll även åren med liv"
Okänd

"Sök inte efter alla fel, sök efter en bättre lösning"
Stefan Sebö

"Den som saknar mål kan inte veta när han är framme"
Bertil Martinsson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0