Julstress

Jag som gått omkring och bara njutit av snö, mys och väntan på julen. Nästan lite förundrad över att jag känt mig så lugn och cool liksom. Idag har jag helt plötsligt kommit på en hel drös med saker som måste göras. Till största del roliga saker men...många bäckar små av måste-grejer blir ju jobbigt så klart. Jag tänker inte må dåligt av julstress i år, det gäller bara att beta av en massa små, men ack så viktiga saker snarast för att hitta ett någorlunda lugn igen.

Har laddat ner en to-do-list-app. Där står nu bland annat: lämna in tandläkarpapper, stryka, sy i en knapp, måla vitrinskåp, köpa en julklapp till julklappsleken på jobbet, se över outfit till fredagens julfest (lite sent påtänkt kanske) och en massa andra saker.

I morgon ställer vi väckarklockan okristligt tidigt och tänker befinna oss på dagis 06.45 för att fika och se små söta tomtar, tärnor och pepparkaksgubbar.


Kommentarer
Postat av: Clara *kalkprinsessan*

Planering är a och o för att slippa stressa. Så den appen låter som något för mig. Hoppas att ni fick se en fin lucia på dagis.

2012-12-13 @ 10:58:18
URL: http://cklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0