Bars

Såg detta recept på en blogg som jag följer. Såg riktigt mumsigt ut tycker jag. Blir till att göra vid tillfälle tror jag. =)

Till ca 10-12 stycken:
1½ dl vetemjöl
1dl havregryn
1 dl valfri musli (typ f-musli)
1 dl farinsocker
½ dl strösocker
1 dl kokos
2 dl frön/nötter/torkade blåbär tranbär ( jag tog en bladning av allting)
1 stort ägg
125 gr smör

125 gr smält mörk choklad


Blanda alla torra ingredienser i en skål. Smält smöret. Ha i ägget och rör ihop allting
. Lägg bakplåtspapper i en form, 20 x 30 cm och tryck ut smeten i formen.
Grädda på 200 grader tills kakan blivit vackert gyllene rostad. Glömde ta tiden men börja kolla efter en 10-15 minuter iallafall=)
Låt kakan svalna lite, och skär den i stänger när den fortfarande är ljummen. Låt svalna helt. Doppa dem sedan i smält mörk choklad eller ät dem som dem är. Mums!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0