Uppskatta det du har!

Onsdag idag. Känner mig konstig inombords. Glad och sprallig i ena stunden. Trött och hängig i andra stunden. Trist sinnesstämning när allt hoppar fram och tillbaka liksom. Mina älsklingar håller sig hemma idag med. Vinston kändes väldigt varm i morse och var ledsen precis innan det var dags för mig att gå upp. Så jag hämtade in honom till vår säng, smög upp och lät grabbarna ligga kvar under täcket. SVÅRT att gå därifrån kan jag säga. Finns det något mysigare än att ligga allihopa i sängen och bara halvslumra. Fast friska då så klart. När alla är lite halvkrassliga är det inte så roligt.

På tal om det jag skrev igår att det sägs att igår var den deppigaste dagen på året. Jag förstår det. Jag förstår att många känner sig hängiga. Dåligt med pengar, trist väder, långt kvar till våren. Ingenting speciellt roligt händer. Grått och trist. Långt till sommaren. Ja, det går att komma på fler anledningar.

Men jag fick en omskakning igår som gjorde att jag verkligen ska försöka tänka positivt. Försöka njuta. Försöka uppskatta allting jag har. Det handlade om en kund och en bilolycka med olyckligt slut, mer än så kan jag inte säga.

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0