Usch

Usch, all inspiration gick plötsligt ur kroppen. Trots att jag sov många timmar i natt och har haft en okej dag på jobbet känner jag mig trött och sliten. Och full av borden och måsten som ligger och pickar inombords. Helt plötsligt gick jag från att känna mig full av inspiration och sugen på att ta tag i saker och ting, till att vilja att Vinston somnade någon gång (han kämpar på i sin säng, slänger ut grejer och sparkar, men vi testar att ignorera honom helt) och att krypa upp i soffan med en filt.

Inte sugen på att laga matlåda, men jag måste. Inte sugen på att plocka undan en massa kartonger, flaskor, tidningar mm från köket. Inte sugen på att hänga upp tvätten jag tvättar. Inte sugen på att planera så att allt klaffar med barnvakt imorgon. Inte sugen på att packa in vagnen i bilen. Inte sugen på att fundera ut vad jag ska ha på mig imorgon. Inte sugen på att slänga julstjärnorna som stod i fönstret. Inte sugen på att duscha. Inte sugen på att äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0