Vit färg

Fasiken vad svårt det är att få bort vit färg från naglarna. Just naglarna. Händer och armar går ju liksom rätt så lätt att gnugga bort men mina naglar är fortfarande fläckiga. Men set kanske inte gör så mycket för när jag ser det blir jag glad. Vilket också innebär att jag inte kommit speciellt långt i mitt arbete med att måla om det bruna vitrinskåpet vi köpte för ett tag sedan.

Men i förra veckan köpte jag penslar, målarfärg och målartvätt. Igår skruvade jag loss handtag, tvättade och målade nederdelen av skåpet med grundfärg. Idag har ett till lager strukits på. Jag tycker det är roligt att se det vita och ljusa täcka över det mörka och jag tror resultatet kommer bli riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0