Hos doktorn

Idag hade vi tid för Vinston på ögonmottagningen på Sjukhuset för att kolla hans bruna fläck som han har i ögat (man ser det lite på bilden nedan). Det är förmodligen spår från hans farfar som hade bruna ögon och från min farfar som också hade en brun fläck i sina blå. Lustigt men troligen helt ofarligt. Hur som så hämtade jag Vinston strax innan tio och han var förväntansfull och pratade om "doktorn" hela vägen till väntrummet. Väl inne var han blyg men skötte sig jättefint så som belöning fick han köpa en tandborste och tandkräm på Apoteket. Man får vara glad så länge DET gör lilleman glad. =) 
 
När vi kom fram till dagis däremot var det inget roligt. Vinston tyckte han hade gjort sitt på dagis för dagen så hans krek bara "heeeem" och jag fick lämna honom skrikandes som en stucken gris. När jag var på jobbet igen ringde jag för att kolla om han lugnat sig men då hörde jag hur han fortfarande skrek i bakgrunden. =( Jobbigt! Efter en tre kvart kom dock ett sms där det stod att han var glad igen. Som tur är kommer hans mormor och morfar och hämtar honom lite tidigare idag för att ta honom hem till oss. Ett frisörbesök väntar för lilleman som ska fotograferas på dagis i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0