Lugnet

Det är sådant väder idag så det känns som att världen står still. Grått. Ingen vind. Inga ljud. Det är rätt skönt. Jag sitter i soffan med en kopp kaffe och lilleman och Andreas sover i vår säng. Det vill säga, det är verkligen tyst. Och lugnt.

Idag tar vi det lugnt hemm. Klipper gräs, slänger skräp, köper blommor, pantar burkar och myser.

Igår efter att jag och Vinston kommit hem från min fina farmor och faster, inväntade vi Andreas och åkte sedan till en glad liten Aprilia på kalas. Mysigt och god mat och tårta! Vi blev dock inte allt för sena utan åkte hem tidigt och innan klockan var 21.30 sov hela familjen. Skönt och välbehövligt med sådana dagar i bland också.

Nu vaknar dem nog nästan helst och jag ser fram emot en tacokväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0