Två bulor

Det är inte lätt att vara två och ett haft med myror i kroppen. Igår kom Vinston hem från dagis med en stor bula i bakhuvudet. Då var det förvisso ett barn på dagis som knuffat honom ner för en bänk.

Men idag åkte vi till den stora skoaffären Visko efter jobb/dagis och de hade en liten lekavdelning - ett bord med små stolar, gunghäst och en tv. Vinston sysselsatte sig rätt bra själv medan jag sprang runt och försökte titta på skor både till honom och till mig. Ett tu tre så hör jag ett illvrål som jag kände igen alldeles för väl och på golvet i lekhörnan ligger Vinston och kramar stolen han ramlat från och rakt in i bordet. En gigantisk blå bula i tinningen lyser ilsket och stackarn skriker som bara den.

Kanske inte så konstigt att han hade svårt att somna ikväll - en bula i bakhuvudet och en på högersidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0