Pepparkakshus och andra grejer

Hej! Jag har fortfarande inte fått ordning på funktionen så att jag kan publicera bilder så deg blir lite tråkigt men... Onsdag kväll och båda barnen sover. Kvällarna är vanligtvis inte speciellt roliga men idag gick det rätt ok. Milia har fortfarande svårt att komma till ro och är gnällig och vill inte att jag lägger ner henne. Vi har misstänkt att hon kanske har ont av sitt navelbråck vilket både läkare och BVC har menat att hon inte har men efter att ha pratat med BVC idag igen så kunde hon visst tänka sig att Milia känner av ett obehag. Så tillsammans klurade vi på en lösning och det fick bli en cirkel i kartong som lindades med en linda för att bli mjuk för att sedan sättas fast mot naveln med hjälp av en annan linda för att hålla tillbaka bråcket. Kanske kan det ha hjälpt lite grann. Dessutom har vi köpt ersättning för att testa att ge det efter att jag matat henne på kvällen om det är så att hon helt enkelt behöver ha lite mer för att komma till ro. Men hon vägrade ta flaskan både igår och idag. I morgon kanske Andreas får prova istället och se om det kan hjälpa. Det är värt att prova alla tänkbara grejer som kan få henne lite mer tillfreds på kvällarna. Dagarna funkar fortfarande lika bra och det är ju tur. Idag har jag och Milia varit på mammaträff där deg var en dietist på besök vilket var intressant och sedan tog vi en promenad och hämtade lilleman. Vi har tillbringat eftermiddagen med att sätta ihop ett pepparkakshus vilket han sett fram emot. Och visst blev det ett även om det saknar en hel baksida och är lagat på en hel del ställen. Nöjd blev han i alla fall, lilleman, och har placerat ut alla sina små djur och dinosaurier runt omkring. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0