Skrikiga kvällar

Kvällarna är inte roliga. Sedan jag slutade med mjölk i kosten så är de betydligt bättre men ofta så är det en hel del skrik och jag kan inte lägga ner lilltjejen förrän hon väl somnar i sin säng i vårt rum för "natten". Troligtvis har hon fortfarande kanske lite ont i magen ibland men jag tror att skriken mestadels handlar om att hon är övertrött och har svårt att komma till ro.

Dagarna går toppen, hon sover fortfarande väldigt mycket och mellan matningarna går det 3-4 timmar. Det är efter matningen som brukar ske någon gång mellan fem och sju på kvällen som problemet kommer. Jag har testat allt känns det som för att hon ska somna men det slutar nästan alltid med att hon är orolig och ledsen fram till att hon somnar "för natten". Det känns lite som en problemlösning det här med att lista ut något som funkar på kvällarna för man känner sig så maktlös när ingenting funkar. Bärande på alla möjliga olika sätt, amma, lägga henne i sin säng, tända, släcka, baby sittern, skötbordet, vagnen, nappen, inte nappen, en annan napp, bilbarnstolen... Ingenting funkar helt. Det blir till att fortsätta testa alla möjliga varianter, tids nog löser det sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0