Från negativ till positiv

Milia har nu vaknat toktidigt två morgnar i rad och är pigg, vaken, lite orolig och vägrar somna om. Och efter att ha vaknat tidigare på natten en, två eller tre gånger för amning och ibland blöjbyte och lite vaggning till söms igen får jag erkänna att jag inte är supersugen på att avsluta sömnen klockan 4.40 eller 5.40 som i morse. Jag ligger halvt vid medvetande bredvid henne och stoppar i nappen x antal gånger, försöker buffa henne till söms med andra armen men till slut har klockan blivit så pass mycket så att det är dags att gå upp och väcka storebror. Zzzzzzz

Idag klev jag ur sängen irriterad och kände själv att jag inte skulle vara något trevligt sällskap och ville helst dra ett täcke över huvudet och vara i fred. Andreas lämnade Vinston på dagis idag som tur var och jag gick och la mig en stund och vilade och fasade för dagen. Men så efter ett BVC-besök med alltid lika positiva Eva, lite kaffe, lite lunch, en härlig promenad för att hämta lilleman på dagis, en positiv och sprallig sådan dessutom, ett samtal med en vän, lite lösta "problem", en snäll man som både bakade scones och storhandlade så vändes liksom dagen till att bli en riktigt bra sådan. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0