Bästa storebror!

Nu är lillan snart två veckor gammal vilket också innebär att de två veckor som Andreas får vara hemma med oss lider mot sitt slut. Vinston är väldigt förkyld så vi har låtit honom vara hemma från dagis onsdag och torsdag.

I morse vaknade jag på dåligt humör - trött på att bara vanka omkring inne, snoriga näsor, matvägran hos lilleman, förkylningsgnäll och så vidare. Men efter en promenad med båda vagnarna i det otroligt fina vädret med ett stopp på lekplatsen gjorde susen för oss alla. Lillan sov fint i sin vagn och Vinston blev glad och pigg av att komma ut lite grann han med. Ikväll har Andreas jobbat på Sunhouse och det funkade fint att lägga lilleman. Lillan fick ligga på golvet i sitt babynest medan jag läste saga och när hon fick lite ont i magen och började knorra lite så lyfte jag upp henne bredvid Vinston och satte mig på golvet bredvid. Är fortfarande förundrad över hur bra lilleman tar lillasysters närvaro. "Jag tycker om henne" säger han och klappar henne försiktigt på huvudet eller kinden. Gråter hon så kommer de tröstande orden "Såja lilla gumman". Det är så fint att se. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0